4-daagse stedentrip naar Malaga

Gepubliceerd op 11 augustus 2019 om 10:55

Je wilt graag op stedentrip maar weet nog niet waarheen. Je bent aan het zoeken en zoeken maar er is zoveel keus en zo weinig tijd. Dan kies je natuurlijk voor Malaga! Toen ik met mijn zus samen een stedentrip cadeau wilde geven aan onze moeder hadden we nog geen idee waarheen. Na een lange zoektocht kwamen we uit bij Malaga, dit was immers betaalbaar en een soort van ver (zuid-Spanje) Ik heb altijd al graag naar Andalusië gewild, maar had nooit verwacht dat dit in de vorm van een stedentrip zou zijn. Een van de vele voordelen van een stedentrip naar Malaga is dat het nog best wel een on-ontdekte plek is om naartoe te gaan. Maar ook de tickets en de hotels zijn redelijk goedkoop in Malaga. Allemaal voordelen dus ;) Zonder verwachtingen vertrokken we vanaf Weeze naar Malaga, het was de eerste keer vliegen voor mama extra spannend dus. Gelukkig viel het allemaal erg mee en voor we het wisten stonden we op de luchthaven van Malaga. Ons hotel lag midden in het oude centrum en we waren met de metro dan ook binnen no-time in het centrum. De stad was nog groter dan ik had verwacht en in de loop van de dagen ben ik erg blij verrast door deze (toch best wel grote) stad. Wij verbleven 3 dagen en dit is wat wij van da tot dag hebben gedaan, veel leesplezier xoxo

Dag 1

Aankomst in Malaga s'avonds, we zijn de stad ingegaan om lekker ergens te gaan eten en hebben zo het oude centrum een beetje verkend. Daarna op tijd naar bed want de volgende ochtend moesten we er vroeg uit voor de fietstocht.

Dag 2

Op dag 2 begonnen wij onze dag met een fietstocht. De fietstocht duurde van 10:30 tot half 2, dus maar liefst 3 uur lang! Ik vond dit een echt hoogtepunt van deze stedentrip, want in 3 uur zie je werkelijk bijna alles wat Malaga te bieden heeft. Wij hadden een Nederlandse gids en waren maar met zijn 5-en. De groepjes bestaan ook maar uit maximaal 10 personen dus is het altijd vrij rustig. Wij hebben onze fietstocht geboekt bij City bike tour Malaga en hebben 25 euro per persoon betaald. De tour brengt je langs onder andere de kathedraal, Romeins Theather, geboorteplaats Picasso, Alcazaba, het huis van Antonio Banderas, Mercado de Atarazanas, De havens van Malaga, de stranden, de stierenarena, het park, verschillende soorten kerken en zelfs langs een wijnproeverij. Wat je allemaal van Malaga ziet in deze 3 uur is werkelijk onvoorstelbaar. De gids verteld allemaal leuke weetjes en informatie over de stad. Wij zijn naar een aantal plekken zelfs nog terug geweest. Na de fietstocht hebben we lekker geshopt, er zijn namelijk superveel leuke winkels in Malaga. Zo is er een H&M, een pull and bear, stradivarius, bershka, zara en ga zo maar door. Na het shoppen hadden we nog veel tijd over en dus zijn we naar de Kathedraal geweest. Deze kathedraal is niet te missen als je in Malaga bent, het is namelijk een groot imposant gebouw en is niet te missen. De entree bedraagt 6 euro en met een audiogids ga je langs alle bezienswaardigheden in de Kathedraal. Wij waren ongeveer een uur bezig met de rondleiding. Er is ook nog een mogelijkheid om het dak van de kathedraal te beklimmen. Dit kost je een paar euro meer maar is zeker de moeite waard! Tussen het beklimmen van de trappen door loop je stukken via buiten, hierdoor zie je goed hoe hoog je al bent geklommen. Aangekomen op het dak is het uitzicht werkelijk fenomenaal, je kunt Malaga vanuit elke hoek zien.

Dag 3

Op dag 3 zijn we naar het Alcazaba en Gibralfaro kasteel geweest. Dit zijn 2 aparte bezienswaardigheden maar bij het Alcazaba kun je voor 5,50 een ticket kopen voor het Paleis en het Kasteel. Het Alcazaba ligt naast het Romeins theather (wat ook zeker een bezoekje waard is) Het Alcazaba is een moorse vesting met Moorse, Arabische en Romeinse invloeden. Overal liggen mooie tuinen aangelegd met de mooiste vijvers, bloemen en planten maar ook het uitzicht vanaf het kasteel is prachtig! Vanaf de uitgang van Alcazaba loop je naar het Gibralfaro kasteel, een flinke klim waar je ongeveer een half uur mee bezig bent. Zie je het niet zitten om te lopen rijd er ook een bus naartoe (bus 35)

Als je zelf de berg gaat beklimmen zorg dan dat je het in de ochtend doet, het kan namelijk erg warm worden en het pad bied geen schaduw. Boven aan gekomen word je beloond met een spectaculair uitzicht. Vanaf hier zie je de stierenarena, de haven, het park en de stad zelf. Het kasteel is ook zeker een bezoekje waard, ook hier heb je namelijk overal uitkijkpunten over de stad en een restaurant waar je lekker een drankje kunt drinken.

Na al dat klimmen waren we wel toe aan een beetje ontspanning en dus was het tijd om lekker naar het strand te gaan. Wij zijn met de bus naar Pedregalejo geweest, een gezellige visserswijk met gekleurde huisjes en strandbarbecues. Maar ook zijn er genoeg restaurants waar je lekker wat kunt eten en drinken. Voor de strandbedjes hebben wij 3,50 per strandbedje betaald.

Dag 4

Alweer onze laatste dag in het mooie Malaga. Gelukkig vlogen we s'avonds en dus hadden we nog tijd om naar het stadspark te gaan. Het park ligt net buiten het centrum dichtbij de MUELLE UNO & MUELLE DOS dit zijn de havens van Malaga en ook hier kun je lekker shoppen. Maar eerst gingen we terug naar het park waar we met de fietstocht ook doorheen zijn gefietst. Wij vonden dit zo ontzettend mooi park dat we besloten om er nog eens heen te gaan. Dit park staat vol met tropische bomen en planten maar ook met fonteintjes en bankjes. Ideaal om je vakantie in rust af te sluiten. Na het bezoek aan het park zijn wij doorgelopen naar MUELLE UNO, dit is een lange boulevard vol met winkels. De boulevard ligt aan de haven van Malaga en is dan ook zeker een bezoekje waard. Wij hebben hier een super leuk en goedkoop winkeltje gespot namelijk ALE-HOP, ze verkopen hier van alles maar vooral leuke hebbe-dingetjes.

Eten kan je beter een stukje verderop uit de haven doen, want omdat alle cruiseschepen in de haven aanmeren zijn de prijzen een stuk hoger dan in de rest van Malaga.

Na het bezoek aan de haven was het helaas alweer tijd om terug te gaan naar huis.

Vragen? stel ze hier onder aan de pagina of mail naar info@mijnreisverhaal.com